Ez pedig a Hungaroring. Kezdjük egy kis áttekintéssel a múltban. Az F1 mindenható ura Bernie Ecclestone az 1980-as években már szeretett volna rendezni egy futamot valamelyik szocialista országban. A legfőbb vágya egy verseny volt Moszkvában, de az akkori pártvezetés erről hallani se akart.
Ezek után két országot szemeltek ki. Az akkori Jugoszláviát, amit később elvetettek a szerb-horvát konfliktus miatt. Így esett a választás Magyarországra. A történet szerint, amikor Ecclestone itt járt Pesten akkor, annyira megtetszett neki a város, hogy közölte Romhonyi Tamással ezt a várost nem szabad elrejteni a világ elől mert gyönyörű.
Miután kiválasztották az országot, már csak a tökéletes helyszínt kellett megtalálni. Szóba jött a Balaton, a Velencei-tó környéke, de végül a helyszín Mogyoród lett.
A pálya tervezői Papp István és Gulácsi Ferenc volt. Az első kapavágás 1985 szeptemberében kezdődött.
A célegyenesbe a boxokat, az orvosi épületet, a média centert 3 hónap alatt húzták fel.
A munkálatok rekordidőnek számító 8 hónap alatt befejeződtek.
A pálya 73 hektár területű. A versenyívet nagyjából a dombok és völgyek elhelyezkedése adja, ez azt jelenti, ahol a legnagyobb síkterület volt oda tervezték a célegyenest. A kanyarokat úgy alakították ki, hogy bukótereket tudjanak egyből hozzá tudják igazítani az ívhez. Ez azért volt jó döntés mert, így a pálya Grade-1-es besorolása mindig maradt. (Grade 1-es besorolás: a legmagasabb szintű autóversenyek megtartására alkalmas pálya).
Az építés során 4 problémába ütköztek az építők. Az egyik az volt, hogy a pálya alatt egy gázvezeték halad át, ami 2 ponton keresztezte a pályát. Ott több töltést használtak annak érdekében, hogy az autók és a munkagépek tömege ne rongálja a vezetéket.
A második probléma az volt, hogy a pálya mellett egy 400 kV-os távvezeték futott. Ettől minimum 10 méteres távolságot érdemes tartani.
A harmadik problémát a feltörő víz okozta. ami kimosta a pálya alól a töltést. Először csatornáztak majd belevezették a vizeket a Mogyoród patakba irányították.
A legnagyobb problémát a rossz minőségű talaj okozta. Gyenge teherbíró képességű löszös talaj volt, ami sok tömörítést igényelt.
Az építkezés során körülbelül fél millió köbméter földet mozgattak meg.
A pálya kulcsra kész átadása 1986.07.13-án történt és ekkor meg is kezdődött a pálya főpróbája a Béke és Barátság kupával.
Az első Formula-1-es futamot augusztus 10,-én futották 200 000 ember előtt.
A vonalvezetés 1989-ben és 2003-ban esett át változáson. Az aszfalt réteget 2016-ban cserélték.
A mostani modern pályák között a Hungaroring inkább a retro feelingjével tűnik ki. Az FIA által előírt kötelező garázsméret szélessége 7 méter kell, hogy legyen nálunk ez 4 méter.
Az újabb felújításokat 2022-re tervezik, amik főként a boxot, a kiszolgáló épületeket és a lelátókat érinti.
Lehet, hogy ma már elavultnak számít viszont csak kevés pálya mondhatja el magáról azt az adatot, hogy 36 egymás utáni évben rendeztek rajta Formula-1-es nagydíjat.
Amennyiben tetszett a blog lájkol minket Fecebookon és kövesd továbbra is webshop honlapját.