A 21. század talán legmeghatározóbb eszköze az lett az internet. Az élet számos területén nagyon fontos szerepet tölt be.
Az online világ az átlagember minden napjait is megváltoztatta. Ennek egyik jellemzője a vásárlási szokások megváltozása.
Egy átlag vásárlási folyamat úgy épül fel, hogy a fogyasztó realizálja azt, hogy van egy szükséglete, amit ki akar elégíteni. Második lépésként elkezdi keresni a megoldásokat, amivel a problémáját megtudja oldani. Harmadik lépésben összehasonlítja a lehetőségeit. Ezután következik maga a vásárlás. Ez a lépcsőfok változott meg gyökeresen az elmúlt években. A vásárlás lehetősége sokszorosára bővült az online boltokkal.
Sokan, sokáig távol tartották magukat az online boltoktól, hiszen ők úgy voltak vele, hogy majd a boltban megnézik és megveszik.
Azonban a koronavírus világjárvány ebben a szektorban is megváltoztatta a szokásokat. Az emberek, akik eddig a személyes vásárlást kedvelték azok rá voltak kényszerítve arra, hogy online végezzék ezt a tevékenységet. 2020-ban az online kiskereskedelem 35%-kal növekedett. Szinte bármilyen terméket vagy szolgáltatást el lehet adni ma már az interneten.
Ma már egy teljes hétvégi bevásárlást is letudunk rendezni az online. Akkor felmerül a kérdés, hogy egy kisebb (vagy nagyobb) házfelújításhoz miért ne tudnánk beszerezni az alapanyagokat online?
Ilyenkor általában a következő kérdések merülnek fel: Van-e készleten, Mikor érkezik, Szállítási lehetőségek, Fizetési lehetőségek, Csere?
Vegyük sorra a kérdéseket.
Manapság az építőiparban a készletkérdés nagyon nehéz. A készletet alapvetően befolyásolja az alapanyag hiány. A járvány és a többi tényező (mint ahogy egy előző blogban írtuk) teljesen átírta a piacokat. A magára adó online bolt folyamatosan frissíti a készletet ezzel könnyebbé téve a vásárlói számára a tájékozódást.
A termékek érkezését nagyban befolyásolja a készlet. Előfordulhat az is, hogy rendelni kell a gyárból, ami sajnos tovább hosszabbítja a szállítási időd. Amennyiben van a termék készleten és könnyen szállítható a rendelés követő 48 órában általában megérkezik.
A szállítás függ attól, hogy mit rendelt a vásárló. A könnyen szállítható eszközöket futárszolgálattal szokták a cégek kiszállítani vagy házon belül oldják meg. A nehezen szállítható termékekhez külön fuvarokat szoktak leszervezni, ami sajnos tovább növeli a szállítási időt.
A fizetési lehetőségek igazodnak a mai igényekhez. Lehetőség van átutalással fizetni, bankkártyával, vagy utánvétel is.
Európai Uniós jogszabály szerint az internetes vásárlás esetén a vevőnek 14 napja van elállni a rendeléstől minden indoklás nélkül.
Mi az Ekomplex csapata azon vagyunk, hogy minden vásárlónak a lehető legjobb megoldást kínáljuk vevőink problémájára.
Próbáljuk a lehető legrövidebb idő alatt teljesíteni a vevői rendeléseket annak érdekében, hogy házuk/lakásuk minél előbb otthonná váljon.